social impact lab 2017

Winnaars PwC Social Impact Lab

Waarschijnlijk hebben jullie het al gehoord: Rebottled heeft het PwC Social Impact Lab en de Publieksprijs gewonnen! Het Social Impact Lab startte in juni met de inschrijving. Aan de hand van een business plan en pitch werden de start-ups beoordeeld op maatschappelijke impact, haalbaarheid en innovatiekracht.

Van business plan tot pitch tot winnaars!

Twee weken geleden, op dinsdag 26 september, was het zover. Van de 141 start-ups uit Duitsland, Oostenrijk, en Nederland die zich hadden ingeschreven voor de PwC Social Impact Lab competitie, mochten 10 start-ups hun idee pitchen voor een vakjury. De jury bestond uit Gitte Buch (oprichter van oud-winnaar 100 weeks), Caterina Camerani (Sustainability Manager AkzoNobel), Mark Hillen (directeur en oprichter Social Enterprise NL), Markus Lang (Managing Director Pioneers) en Ad van Gils (raad van bestuur PwC).

Pitches!

Wij mochten het spits afbijten en als eerste pitchen (dan heb je het maar meteen gehad) en maakte het de competitie gelijk moeilijk. Met een vloeiende en knallende pitch wisten Jermain en Juan de handen van het publiek gemakkelijk op elkaar te krijgen! Daarna was het tijd om rustig te kijken naar de pitches van de andere finalisten. De competitie was sterk en de ideeën goed. Na de pitches ging de jury in overleg terwijl wij vol zenuwen naar een interessant gesprek luisterde tussen Instock en PostNL, gehost door Hanna Verboom, over ‘what mainstream business can learn from social enterprises‘.

Prijsuitreiking

Nadat de jury terug was en de laatste vragen gesteld waren aan het trio dat het gesprek voerde, was het tijd voor de bekendmaking van de winnaars van het Social Impact Lab en de Publieksprijs. Als eerste werd de Publieksprijs uitgereikt: Dankzij onze fanbase mochten we deze alvast in de prijzenkast zetten met maar liefst 200 van de 600 stemmen!

Iedereen ontzettend bedankt voor het stemmen!

En de winnaars van het Social Impact Lab 2017 zijn...

De eerste naam die werd genoemd, was SweepSmart, een start-up die oplossingen biedt voor het enorme afvalprobleem in India. Vervolgens was Vinculum aan de beurt om de prijs in ontvangst te nemen. Vinculum creëert een modern open bankplatform voor boeren zodat ze gemakkelijker gebruik kunnen maken van financiële diensten. En, ‘last but not least’, Rebottled!

Met het winnen van de Publieksprijs en het Social Impact Lab, hebben we in totaal 7.500,- Euro gewonnen, krijgen we 2 jaar lang consultancy van PwC en kunnen we gebruik maken van de kantoorfaciliteiten van PwC.

We kijken uit naar deze samenwerking met PwC en geloven dat er mooie dingen zullen gebeuren in de toekomst!

Share

Leave comment